torsdag 9. februar 2012

Klar for kurs i helgen?

Her kommer en liste over hva du trenger til de forskjellige kursene;

Shabby Chic kort - Hilde
Du trenger følgende utstyr til dette kurset:
-dobbeltsidig tape
-flytende lim som tørker blankt.
-skjærebrett
-pensel el svamp til påføring av maling og div. (hvis pensel, bred flat 2-3 cm bred)
-edge scraper, eller annet distressing tool. (jeg bruker Ingvild Bolme sin Comfort distressing tool)
-Distress ink pute, pumice Stone, samt svamp til å påføre blekk med (jeg bruker Ink Blending tool fra Ranger)
-Kant /bordpunch som du liker å bruke, som lager blondekant av noe slag, ikke for bred. (ala Doily lace er en fin bredde)


Romantisk LO – Hilde
Du må ha med et portrettbilde i størrelse 13 x 18 (helst stående) på min Lo blir bildet stående på høyre side på LO’n, så det kan du jo tenke på når det gjelder vinklingen på motivet. Du kan har farger eller sort/hvitt bilde, men det er enklest med sort/hvitt.
Ellers trenger du følgende til kurset:
-dobbeltsidig tape
-flytende lim som tørker blankt.
-Skjærebrett
-edge scraper, eller annet distressing tool. (jeg bruker Ingvild Bolme sin Comfort distressing tool)
-pussepapir (hvis du ikke har Comfort disressing tool)
-distress ink pute, Walnut Stain
-pensel el svamp til påføring av maling og div. (hvis pensel, bred flat 2-3 cm bred)
-stiftemaskin.


Håndarbeids LO – Brit
Det er viktig at dere har med dere to bilder av person i hel figur. Gjerne svart/hvitt bilder. Personene skal være mellom 12 og 14 cm. Jeg har brukt to bilder der personene er vendt hver sin vei(ser mot hverandre). Men dere kan også bruke bilder som «ser» rett frem. Og det er også mulig til å ha det ene bildet sittende.

Ta med: god saks, 3D limputer, lim, forskjellige klisterbokstaver(til overskrift). Hvis noen har gul (sunflower) glimmer mist, kan dere ta med dette. Jeg tar med, men den må deles på, så det kan bli litt venting ;)

Storybook LO – Brit
Dere tar med to bilder av personer i hel figur i str. 10 – 12 cm. Gjerne svart/hvitt. Det ene bildet kan godt være av sittende person. Bare husk at størrelsen må passe litt sammen med det stående ;)

Ta med: God saks, lim, 3D-limputer, liten malerpensel, klisterbokstaver til tittel.

Jeg tar med maling og mist, som vi deler på.
Mix-Media "Drømmer om våren" – Linda

Jeg har med materialer fra skattekistene mine som dere selvfølgelig kan bruke av, men anbefaler deg i alle fall å ta med en litt større ting som du kan bruke på lerretet slik at det blir personlig. Ikke ta med for store og tunge ting, da de ikke vil klare å henge på lerret uten store mengder med lim, som vil ta dager å tørke.

Ta med varmluftpistol, skattekisten din ( eks. blonder, plast,metall,tre, bling ), glossy accent, flat pensel ( 1-2 cm ) som kan brukes til lim og gesso, craft sheet om du har.
Engangs hansker kan være lurt og et forkle eller klær som tåler søl.

Mix media/Art Journaling "En slags farget journal" – Linda

Ta med et gammelt kredittkort, flat pensel ( 1-2 cm ) som kan brukes til lim og gesso, varmluftpistol, diverse thickers rester som du kan male på og som skal brukes som tittel på journalen din, et ukeblad (gjerne mote eller interiør) som du kan klippe i, litt mønsterpapirrester evt akrylmaling i favorittfarger. Medium matte/glossy om du har.

Jeg har også med meg papirer, medium og maling i diverse farger som dere kan bruke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar